Intelligens diagnosztika:
- Hibatároló olvasás-törlés
- Adatblokk-olvasás / üzemi paraméter ábrázolás 8-csatornás, 5x10 perces tárolási lehetőséggel, menet közbeni terheléses vizsgálat /
- Beavatkozó-teszt
- Alapbeállítások: gyújtáspont-, diesel befecskendezés-kezdet
- Szerviz nullázás
- Vezérlőegység kódolás: ECU-, kulcs-, immo-, fojtószelep-, távirányító
Digitális méréstechnika:
- Motorteszter /automatikus kiértékeléssel
- 2-csatornás oszcilloszkóp
Adatbázisok:
- Kapcsolási rajzok
- Beállítási adatok / AutoData /
- Hibakeresés
- Motortér-fényképek
- Emissziómérés kiértékelés
- Műszaki számítások
Hibatároló lekérdezés - feldolgozás - törlés - hibatörténet tárolás
Hibakód lekérdező nélkül a korszerű gépjárműveknél nem tud hibatárolót törölni. A mega m.a.c.s. ebben segíti Önt és univerzális bevethetőséget biztosít úgy a régebbi villogókódos, mint a legújabb típusokhoz. Ez a legfontosabb: intelligens diagnosztikai szolgáltatás.
29 + 1** autómárka mintegy 7840 típusával kommunikál a motor, immo, ABS/ASR/ESP, légzsák, sebességváltó, futómű, klíma, komfortelektronika, audió-videó rendszer, keréknyomás szenzor témakörökben típusfüggően. (Alfa Romeo, Audi, BMW, Citroen, Chrysler*, Daewoo, Daihatsu, E-OBD**, Fiat, Ford, Honda, Hyundai*, Isuzu*, Jaguár*, Lancia, Mazda, MCC/Smart, Mercedes, Mitsubishi*, Nissan, Opel, Peugeot, Porsche*, Renault, Rover, Saab*, Seat, Skoda, Subaru, Suzuki, Toyota, Volkswagen, Volvo)
ECU- Adatblokk olvasás
A modern, újgenerációs vezérloegységek lehetové teszik a motor-, ABS-, sebességváltó-, légzsák-, komfortelektronika élő adatainak átvitelét. Az á la carte, amiből kiválaszthatjuk az egyidejűleg digitálisan és grafikusan ábrázolható 8 tételt, akár 110 "fogásból" is állhat. Így lehetővé válik, hogy élőben követhessük a különböző beavatkozók üzemi állapotát. Az adatblokk olvasás menü a motor járása mellett képes egyidejűleg nyolc általunk kiválasztott jel, adat, mértérték vagy utasítás-paraméter folyamatos digitális és grafikus megjelenítésére. Egyes típusoknál a motorvezérlő az alapjárati fordulatszám ellenőrzésekor nem csak a fordulatszám szenzortól érkező jelet közvetíti a mega m.a.c.s.-nak, hanem az általa "elvárt" fordulatszámot is. Mi is ez az elvárt fordulatszám? Tudjuk, hogy a vezérlőegység a legfontosabb bemenő jelek, mint motorhőmérséklet és légtömeg/szívócsőnyomás alapján kiszámítja a működéshez szükséges alap-üresjárati fordulatszámot.
Ez az elvárt alapjárati fordulatszám a mega m.a.c.s. adatblokkjában jelenik meg, mely nem csak egyszerűen gyári adat, hanem működési feltételbeli érték. Annak változásáról és állapotáról is képet kapunk. Ilyen formában beállítási adattal eddigi gyakorlatunk során még nem találkoztunk. Sokszor előfordul viszont, hogy a mért fordulatszám ettől magasabb (jeladótól érkező).
Ha a kétféle fordulatszám egy képernyőn, ugyanazon szabályozási kör többi értéke mellett jelenik meg, akkor máris következtethetünk a rendszer működési hibáira. Tippek: Falslevegő a szívórendszerben (a légmennyiség-mérőt nem, de a Lambda-szonda jelét befolyásolja, így a vezérlőegység az alacsony Lambda-középérték jelszint miatt dúsításba kezd), hibás Lambda-szonda fűtés, elöregedett Lambda-szonda, ahol az ECU reakciója az előbbivel azonos. Az 5x10 perces tárolási lehetőség ebben a kategóriában páratlan, nincs elveszett adat, a "filmet" tetszés szerint visszanézheti és elemezheti. Ez a LEGHASZNOSABB menü. A mega m.a.c.s. a hagyományosnak tekinthető vezérlőegység diagnózis mellett az "E-OBD"-t, annak környezetvédelmi hibatárolójának feldolgozását és az ún. RI-kódok (üzemállapot kódok) ábrázolását is típusfüggetlenül lehetővé teszi. Ez a legfüggetlenebb ajánlat.
- Beavatkozó teszt
- Alapbeállítás
- Szerviz-nullázás
- Vezérlőegység
- Folytószelepegység
- Immobilizer
- Kulcskódolás
Mert az intelligens diagnosztika nem csak hibakód olvasásból áll.
Motorteszter
A gépjármű összes feszültség-ellenállás- és áramméréséhez (UI) univerzálisan alkalmazható a szenzorok vizsgálatától a beavatkozók ellenőrzéséig. Jellemzően menüvezérelt automatikus kiértékelés segíti munkánkat. Ez a legközvetlenebb diagnosztikai lehetőség.
Akkumulátor, generátor, indítómotor, relatív kompresszió, gyújtás (primer, szekunder kör), terhelésszenzorok (torlólapos légmennyiségmérő, hőfilmes, hődrótos légtömegáramméro, szívócsőnyomás érzékelő), fojtószelep potméterek, fordulatszám-, kopogás-, sebességérzékelők, beavatkozók (befecskendezo szelepek, alapjáratállítók, mágnesszelepek ...), Lambdaszonda, homérsékletérzékelők, Diesel (légtömegárammérő, izzítás, szállításkezdet szenzor, gázpedál potméter, szállításkezdet állító, lekapcsolószelep, mennyiségállító) jelgörbe felvételei automatikus méréshatár beállítással, a legtöbb méréshez automatikus kiértékelés.
Gutmann adatbázis
Hibakeresési és javítási utasítások, beállítási adatok, gyakorlati információk, kapcsolási rajzok.
Kipufogógáz diagnózis
Hibakeresési és javítási utasítások a gázelemzőtol átvett emisszió-értékek alapján.
|
|
|